tag:blogger.com,1999:blog-16405101861866671212024-02-20T16:19:00.722-08:00gimnasio del perrochaparrapaceshttp://www.blogger.com/profile/05063290955671934988noreply@blogger.comBlogger5125tag:blogger.com,1999:blog-1640510186186667121.post-16468148263402669502009-11-05T09:34:00.000-08:002009-11-07T17:25:56.363-08:00Dialéctica de luz e sombras.1)<div> Todos <span class="blsp-spelling-error" id="SPELLING_ERROR_0">temos</span> observado que a <span class="blsp-spelling-error" id="SPELLING_ERROR_1">ideoloxía</span> <span class="blsp-spelling-error" id="SPELLING_ERROR_2">máis</span> difícil de erradicar, é a <span class="blsp-spelling-error" id="SPELLING_ERROR_3">ideoloxía</span> <span class="blsp-spelling-error" id="SPELLING_ERROR_4">relixiosa</span>. Esto é debido a que a <span class="blsp-spelling-error" id="SPELLING_ERROR_5">relixión</span> <span class="blsp-spelling-error" id="SPELLING_ERROR_6">orixínase</span> polo medo <span class="blsp-spelling-error" id="SPELLING_ERROR_7">maís</span> ancestral da especie humana, o medo a <span class="blsp-spelling-error" id="SPELLING_ERROR_8">oscuridade</span>.</div><div> A indefensión que a <span class="blsp-spelling-error" id="SPELLING_ERROR_9">oscuridade</span> provocaba nos humanos, compartida con <span class="blsp-spelling-error" id="SPELLING_ERROR_10">outras</span> <span class="blsp-spelling-error" id="SPELLING_ERROR_11">moitas</span> especies animáis, <span class="blsp-spelling-error" id="SPELLING_ERROR_12">facía</span> <span class="blsp-spelling-error" id="SPELLING_ERROR_13">xurdir</span> un medo insuperable, que <span class="blsp-spelling-error" id="SPELLING_ERROR_14">só</span> <span class="blsp-spelling-error" id="SPELLING_ERROR_15">atopaba</span> <span class="blsp-spelling-error" id="SPELLING_ERROR_16">consolo</span> <span class="blsp-spelling-error" id="SPELLING_ERROR_17">coa</span> <span class="blsp-spelling-error" id="SPELLING_ERROR_18">volta</span> da <span class="blsp-spelling-error" id="SPELLING_ERROR_19">claridade</span> ó amanecer.</div><div>Nos idiomas de <span class="blsp-spelling-error" id="SPELLING_ERROR_20">orixe</span> <span class="blsp-spelling-error" id="SPELLING_ERROR_21">indeuropea</span>, <span class="blsp-spelling-error" id="SPELLING_ERROR_22">chega</span> a darse a <span class="blsp-spelling-error" id="SPELLING_ERROR_23">identidade</span> de raíz, <span class="blsp-spelling-error" id="SPELLING_ERROR_24">deus</span>-día, e vemos como en <span class="blsp-spelling-error" id="SPELLING_ERROR_25">moitas</span> <span class="blsp-spelling-error" id="SPELLING_ERROR_26">relixións</span>, os <span class="blsp-spelling-error" id="SPELLING_ERROR_27">mesmos</span> <span class="blsp-spelling-error" id="SPELLING_ERROR_28">deuses</span> proclaman: ¡ <span class="blsp-spelling-error" id="SPELLING_ERROR_29">Eu</span> son a luz !. A reaparición diaria da <span class="blsp-spelling-error" id="SPELLING_ERROR_30">claridade</span>, <span class="blsp-spelling-error" id="SPELLING_ERROR_31">orixina</span> o <span class="blsp-spelling-error" id="SPELLING_ERROR_32">primeiro</span> acto <span class="blsp-spelling-error" id="SPELLING_ERROR_33">relixioso</span>: os humanos <span class="blsp-spelling-error" id="SPELLING_ERROR_34">saúdan</span> e agradecen á <span class="blsp-spelling-error" id="SPELLING_ERROR_35">claridade</span> <span class="blsp-spelling-error" id="SPELLING_ERROR_36">pola</span> <span class="blsp-spelling-error" id="SPELLING_ERROR_37">súa</span> intervención para rematar <span class="blsp-spelling-error" id="SPELLING_ERROR_38">cos</span> terrores nocturnos.</div><div>Este <span class="blsp-spelling-error" id="SPELLING_ERROR_39">primeiro</span> acto de culto, <span class="blsp-spelling-error" id="SPELLING_ERROR_40">fai</span> que <span class="blsp-spelling-error" id="SPELLING_ERROR_41">xurda</span> toda <span class="blsp-spelling-error" id="SPELLING_ERROR_42">unha</span> <span class="blsp-spelling-error" id="SPELLING_ERROR_43">xeografía</span> sagrada, <span class="blsp-spelling-error" id="SPELLING_ERROR_44">chea</span> de <span class="blsp-spelling-error" id="SPELLING_ERROR_45">tabúes</span> e con <span class="blsp-spelling-error" id="SPELLING_ERROR_46">contrapartes</span> beneficiosas. O acto de mirar en dirección a <span class="blsp-spelling-error" id="SPELLING_ERROR_47">orixe</span> da <span class="blsp-spelling-error" id="SPELLING_ERROR_48">claridade</span>, <span class="blsp-spelling-error" id="SPELLING_ERROR_49">chámase</span> orientación, o que <span class="blsp-spelling-error" id="SPELLING_ERROR_50">conleva</span> <span class="blsp-spelling-error" id="SPELLING_ERROR_51">connotacions</span> positivas. A <span class="blsp-spelling-error" id="SPELLING_ERROR_52">seguinte</span> observación <span class="blsp-spelling-error" id="SPELLING_ERROR_53">refíese</span> ó <span class="blsp-spelling-error" id="SPELLING_ERROR_54">movemento</span> aparente do sol, <span class="blsp-spelling-error" id="SPELLING_ERROR_55">identificado</span> <span class="blsp-spelling-error" id="SPELLING_ERROR_56">dende</span> <span class="blsp-spelling-error" id="SPELLING_ERROR_57">moi</span> cedo como motor da <span class="blsp-spelling-error" id="SPELLING_ERROR_58">claridade</span>. Este <span class="blsp-spelling-error" id="SPELLING_ERROR_59">movemento</span> <span class="blsp-spelling-error" id="SPELLING_ERROR_60">vai</span> de este a sur e remata polo oeste. <span class="blsp-spelling-error" id="SPELLING_ERROR_61">Pois</span> <span class="blsp-spelling-error" id="SPELLING_ERROR_62">ben</span> , cando nos <span class="blsp-spelling-error" id="SPELLING_ERROR_63">atopamos</span> mirando a oriente, o sur está a <span class="blsp-spelling-error" id="SPELLING_ERROR_64">nosa</span> <span class="blsp-spelling-error" id="SPELLING_ERROR_65">dereita</span>, de ahí a connotación favorable de ésta <span class="blsp-spelling-error" id="SPELLING_ERROR_66">dereita</span>-destra, é polo contrario o tabú do norte por <span class="blsp-spelling-error" id="SPELLING_ERROR_67">atoparse</span> no sentido contrario a marcha do sol, basta con ver nos idiomas da península ibérica como, para referirse a esa dirección, toman <span class="blsp-spelling-error" id="SPELLING_ERROR_68">unha</span> palabra do eusquera: <span class="blsp-spelling-error" id="SPELLING_ERROR_69">esquerda</span>, para eludir o tabú da palabra latina <span class="blsp-spelling-error" id="SPELLING_ERROR_70">correspondente</span>: siniestra.</div><div>Dentro de esta <span class="blsp-spelling-error" id="SPELLING_ERROR_71">xeografía</span> sagrada, debemos resaltar que, <span class="blsp-spelling-error" id="SPELLING_ERROR_72">dende</span> o punto de vista <span class="blsp-spelling-error" id="SPELLING_ERROR_73">subxetivo</span>, <span class="blsp-spelling-error" id="SPELLING_ERROR_74">só</span> <span class="blsp-spelling-error" id="SPELLING_ERROR_75">hai</span> tres puntos <span class="blsp-spelling-error" id="SPELLING_ERROR_76">cardináis</span>, norte, este e sur, o oeste non está a <span class="blsp-spelling-error" id="SPELLING_ERROR_77">nosa</span> vista, polo que <span class="blsp-spelling-error" id="SPELLING_ERROR_78">dende</span> <span class="blsp-spelling-error" id="SPELLING_ERROR_79">sempre</span>, é a dirección que se identifica <span class="blsp-spelling-error" id="SPELLING_ERROR_80">co</span> "<span class="blsp-spelling-error" id="SPELLING_ERROR_81">outro</span> mundo". O <span class="blsp-spelling-error" id="SPELLING_ERROR_82">inferno</span> , na <span class="blsp-spelling-error" id="SPELLING_ERROR_83">súa</span> <span class="blsp-spelling-error" id="SPELLING_ERROR_84">orixe</span> <span class="blsp-spelling-error" id="SPELLING_ERROR_85">ubicábase</span> no frío norte, a concepción do <span class="blsp-spelling-error" id="SPELLING_ERROR_86">inferno</span> como un lugar frío inda se conserva na Divina Comedia de Dante.</div><div> A seguir...</div>chaparrapaceshttp://www.blogger.com/profile/05063290955671934988noreply@blogger.com1tag:blogger.com,1999:blog-1640510186186667121.post-33434956390690938372009-10-27T09:30:00.000-07:002009-10-27T10:50:51.914-07:00Adicado a miña tribu.-<span class="Apple-tab-span" style="white-space:pre"> </span><div><br /></div><div> Nos últimos tempos teño observado que se fala da festa dos Fachós, como considero que se trata dun erro, pásovos a comunicar a miña análise sobre o que, para mín, é este ritual.</div><div> Empezando polo obvio, toda festa tradicional ríxese polo calendario lunar, empeza ó porse o sol, e remata ó día seguinte á mesma hora. A procesión burlesco-festiva dos fachós forma parte da festa do S.Sebastián como se deduce de determinados berros que se lanzan durante o recorrido, e mesmo porque o Sto.desfila en efixie ( O fachón grande).</div><div> Para ubicar a orixe desta festa debemos lembrar a iconografía do Sto. A S.Sebastián sempre se lle representa coma un soldado romano axusticiado a flechazos, e pónse a data do seu martirio entre os séculos III e IV. Nas vellas mitoloxías as flechas que usan no axusticiamento son os raios solares que lanza o deus que representa o sol xoven ou do amanecer: Apolo, Lug etc.</div><div> Sabemos que certos rituales propiciatorios exixían sacrificios humanos en datas determinadas. Neste caso a ceremonia tivo carácter cruento pois correspóndese cunha época na que a inseguridade que se vivía no imperio romano, provocóu a volta a este tipo de rituáis.</div><div> A festa romana da que está tomada, é a das Saturnales, nas que un mes antes da festa elexíase a un de entre os soldados, pola súa beleza corporal, xa que durante ise mes, iba a representar o papel da divinidade solar no seu aspecto de Saturno, o sol vello ( para nós o ano vello), que morre no inverno para dar paso ó sol novo (Apolo, Lug).</div><div> O xeito de celebración era como sigue: elexíase a un mozo e vestíanno con atuendo real como representante de Saturno, acompañado polos soldados, presentábase ás xentes con licencia para entregarse a todo tipo de placeres. Iste alegre reinado remataba o día do festival, no que tras a procesión burlesco-festiva era axusticiado.</div><div> A estas alturas todo o mundo se preguntará que pintan todos estes romanos. E dende logo hai que explicalo. Nos diferentes estudos que se teñen feito sobre a Vía Nova, tense proposto a ubicación de mansio Praesidium en diferentes lugares, nomeadamente na Medorra e no Burgo, pero na miña opinión pasóuse por alto un microtopónimo tan revelador que resulta o sinalamento, sin ningún xénero de dudas, da referida mansión. Trátase de O Real da Pousa. Dende o Medioevo, o término Real, ten o siñificado de campamento militar é o da Pousa non xenera ningunha dúbida, Trátase pois dun campamento de Via Nova cun certo nível de fortificación como se corresponde co seu nome: Praesidium (literalmente posición avanzada, o que nos indica que no intre da súa construcción estaba rodeado de indíxenas inamistosos.)</div><div> No estudo que fixo Risco sobre o Castro de Caldelas, fala de terse atopado restos romanos na zona do Toural, zona que a traves dos séculos ten desempeñado o papel de mercado, sin duda orixinado no foro de vella mansio Praesidium.</div><div> Iste ritual foi posteriormente cristianizado e integrado na celebración do S. Sebastián.</div>chaparrapaceshttp://www.blogger.com/profile/05063290955671934988noreply@blogger.com1tag:blogger.com,1999:blog-1640510186186667121.post-83730952887325304012009-10-23T13:15:00.000-07:002009-10-23T13:26:07.002-07:00Ladrándole a la luna.<div> La comunicación verbal es típicamente humana. La comunicación visual, por medio de la imagen, la compartimos con el resto de animales.</div><div> Si hemos alcanzado la cumbre del ecosistema mundial, es razonable pensar que se debe a que nuestro modo de comunicación proporciona una mayor cantidad de conocimiento, así como una mayor calidad. ¿ Por qué se está tratando de dificultarla y se nos encamina hacia la comunicación a través de la imagen ?</div>chaparrapaceshttp://www.blogger.com/profile/05063290955671934988noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-1640510186186667121.post-82424368111875254692009-10-22T22:14:00.000-07:002009-10-22T22:24:55.159-07:00Pensamiento perruno.<div> Por qué aceptamos sin cuestionar sofismas que provocarían la carcajada en un campesino griego del s. V a.C. como: realidad virtual, inteligencia emocional.</div><div> Si pensamos que la comunicación verbal es lo típicamente humano, mientras que la <span class="blsp-spelling-error" id="SPELLING_ERROR_1">comunicación</span> a través de la imagen está al alcance de todas las especies animales, por qué repetimos una y otra vez, la cantinela de de una imagen vale más que mil palabras.</div>chaparrapaceshttp://www.blogger.com/profile/05063290955671934988noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-1640510186186667121.post-67530472483779142822009-10-22T11:11:00.000-07:002009-10-22T11:20:46.830-07:00Ejercicio perruno.<div> Las palabras no sirven solo para la comunicación verbal, también sirven para pensar. Un dominio deficiente del lenguaje disminuirá la capacidad para expresar nuestros pensamientos, sentimientos </div><div>etc. Si determinadas formas de comunicación llegasen a imponerse, la dialéctica se convertiría en un balbuceo.</div>chaparrapaceshttp://www.blogger.com/profile/05063290955671934988noreply@blogger.com0